Ny kampagne ved vejarbejder

Ny kampagne ved vejarbejder30. september 2019

Vejdirektoratet lancerer den 30. september 2019 kampagnen "Stil Skarpt – Vejarbejde kræver fokus".


Med denne kampagne ønsker Vejdirektoratet at skrue op for opmærksomheden ved vejarbejder og dermed nedbringe antallet af ulykker ved vejarbejde til gavn for dem, der arbejder på vejen og for bilisterne selv. Hovedbudskabet er, at trafikanterne skal huske, at deres fokus på kørslen er afgørende, når de kører ved et vejarbejde.

 


Medier
Kampagnen løber i uge 40 og 41 og vil være synlig på skilte langs udvalgte vejarbejder, på plakater udendørs og indendørs på rastepladser langs motorvejene, bag på busser i Jylland og på Fyn. På de sociale medier vil kampagnefilmen og fakta omkring ulykker ved vejarbejde blive distribueret i kampagneperioden. Kampagnen vil løbe igen i foråret 2020.


Baggrund
Baggrunden for kampagnen er, at vi inden for det seneste år har oplevet nogle alvorlige ulykker, hvor Falckreddere er kommet til skade ved påkørsler på motorvejene. Samtidig har der været mellem 208 og 263 ulykker ved vejarbejde om året i de seneste fem år. Det er i gennemsnit mere end en ulykke ved vejarbejde hver anden dag.


Del kampagnen
På kampagnens hjemmeside www.vejdirektoratet.dk/stil-skarpt kan du hente indhold om kampagnen, se kampagnefilmen og hente kampagnefotos.
Du kan også følge kampagnen på www.facebook.com/VejdirektoratetDK/ og dele de opslag, der løbende kommer i kampagneperioden.

Læs Vejdirektoratets pressemeddelselse om "Stil Skarpt"-kampagnen.

 




Medlemmer