I april-nummeret af ASFALT ser vi nærmere på de enestående danske vejregler og den nye udbudsforskrift for varmblandet asfalt.
Læs mere >>Hullede veje, dårligere trafiksikkerhed og et tilbageskridt for klimaet. Det kan blive resultatet, hvis kommunerne stopper vejarbejder på grund af usikkerhed om priser og råvarer som følge af krigen i Ukraine. Asfaltindustrien opfordrer til at gennemføre planlagte vejarbejder, for det kan blive dyrt at lade være.
Læs mere >>Asfaltindustriens Årsdag 2022 blev et flot arrangement med en god generalforsamling, velbesøgt leverandørudstilling og interessante indlæg af meteorolog Jesper Theilgaard (Klimaformidling.dk), direktør Klaus Bondam (Cyklistforbundet), politisk kommentator Hans Engell og anlægschef Hans Vasehus (By & Havn)...
Læs mere >>Den kendsgerning, at energi- og råvarepriserne er steget så markant, kan få den alvorlige samfundsskadelige konsekvens, at virksomheder, individuelt og ud fra en kommerciel betragtning, vælger at lukke produktionen ned og sende medarbejderne hjem for en periode for at begrænse deres tab.
Læs mere >>Kommuner kan spare penge på vejarbejde ved at udbyde tidligt. Det skriver adm. dir. i Asfaltindustrien Anders Hundahl i seneste nummer af Stat og Kommune Indkøb
Læs mere >>Landets veje er fulde af huller. Det giver mere vejstøj, dårligere trafiksikkerhed og større risiko for trafikanternes helbred. I Odder kommune er det slemt, og det bliver værre år for år, for hullerne vokser.
Læs mere >>TV2 Øst tegner et portræt af Asfaltskolen, som drives i samarbejde mellem 3F og Asfaltindustrien. Formålet med skolen er at sikre almen uddannelse til medarbejderne på vejen
Læs mere >>De kommunale vejbudgetter holder skansen i 2022. Det viser en minianalyse foretaget af Dansk Vejforenings cheføkonom Finn Bo Frandsen
Læs mere >>Ny kampagne skal få os til at ringe 112, hvis vi går i stå på motorvejen. Baggrunden er, at det kan være farligt at lade være og selv prøve at rode sig ud af situationen.
Læs mere >>Spar penge – sæt gang i vejarbejderne nu. Folkene går ledige i starten af året, og maskinerne samler støv i garagerne – for så at overarbejde og køre i døgndrift i slutningen af året.
Læs mere >>