Arbejdsmiljøkampagne 2018

FARTKAMPAGNEN ”PAS PÅ MIN FAR”

Travlhed, utålmodighed og en stigende tendens til vejvrede præger i disse år trafikbilledet. Og for os, der arbejder på vejene, er det desværre blevet dagligdag at blive mødt med ubehagelige tilråb, en provokerende langfinger og i værste fald trusler og voldelige overgreb.

3F og Asfaltindustrien relancerer derfor kampagnen "Pas på min far" i et nyt design fra den 25. april 2018. Kampagnen skal sætte fokus på nedsættelse af hastigheden ved vejarbejder samt opfordre billister til at vise respekt for de mennesker, der hver dag passer deres arbejde på vores veje og dermed tæt på trafikken.

Virksomheder i asfaltindustrien og en række kommuner vil derfor medbringe og opsætte de to tavler før og efter arbejdsområdet ved vejarbejder. Tavlen og plan for opsætning heraf er udarbejdet i samråd med Vejdirektoratet, og da der er tale om en kampagnetavle, vil den ikke indgå i skilteplanen. Tavlen er godkendt af Sikker Trafik.

Herunder giver vi dig overblikket over kampagneindholdet. Du kan downloade vores animations- og/eller kampagnefilm - og meget gerne dele på egne hjemmesider og sociale medier.


Kampagnetavlerne til fx print (PDF):


Banner til fx www og e-mail-signatur (JPG):

 

Logo til fx www (JPG):


Pressemeddelelse af 25. april:
Klik her
 

Animationsfilm med figuren:

Se her

 

Kampagne-ambassadører Thomas, Danny, Jarry og Tommy

5 kampagnefilm:
- Lad nu være med at kaste ting efter os!

Se her

- De læser fragtbreve
Se her

- Det er ganske utrygt
Se her

- Os på vejene
Se her

- Respekter vejarbejde

Se her

 

 

Interview med ambassadøren Jarry i bladet Asfalt - vore veje:
Jeg vil gerne hjem til min familie i et stykke


Asfaltindustrien fortæller om kampagnen i bladet Asfalt - vore veje:
Ny fartkampagne - pas nu på min far

 

Følg Asfaltindustrien på Facebook:

 

På Twitter:

Brug: #paspåminfar2018



 

 

 

Fart-app

Politiet forventes at gennemføre fartkontroller ved udvalgte vejarbejder i forbindelse med kampagnen, ligesom app’en Trafik Alarm i en periode vil have en særlig ”pas på min far” advarsel ved vejarbejder.



Jarry er kampagne-ambassadør. Den 25. april hiver asfaltarbejdere over hele landet den sorte sæk af og afslører kampagnetavlen anno 2018.


Baggrund for kampagnen

3F og Asfaltindustrien afslutter indsatsens om Sikre Rammer, ved at opfodre bilister til at sætte farten ned.

3F og Asfaltindustrien gennemfører hvert år en arbejdsmiljøkampagne, for at sætte fokus på arbejdsmiljø og sikkerhed. I 2016 blev der sat fokus på, hvad der kan gøres for at skabe sikre rammer for arbejdere ude på vejene, mens der i 2017 var fokus på ansvaret som bygherre, projekterende og entreprenører har for at skabe sikre rammer.

I 2018 er hensigten med arbejdsmiljøkampagnen at øge sikkerheden blandt vejarbejdere, ved at bede bilisterne om at sænke farten og ”passe på min far”. Kampagnen blev første gang lanceret i år 2000 med stor succes, og relanceres den 25. april 2018, med formålet at undgå ulykker ved vejarbejde.
 


 

Asfaltindustrien & 3F's Arbejdsmiljøkampagner:


Arbejdsmiljøkampagne 2018
Tema: SIKRE RAMMER#III


Arbejdsmiljøkampagne 2017
Tema: SIKRE RAMMER#II


Arbejdsmiljøkampagne 2016
Tema: SIKRE RAMMER

 



Kontaktpersoner:

Asfaltindustrien:
Trine Leth Kølby, tlk@asfaltindustrien.dk
3F:
Ib Nielsen, ib.nielsen@3f.dk
Virksomhedskontaktpersoner:

Medlemmer