Arbejdsmiljøkampagne 2022

"PAS PÅ DIG SELV”

Kampagnen er udviklet af syv personer med forskellige arbejdsfunktioner i fem forskellige asfaltfirmaer, sammen med 3F og Asfaltindustrien.

Børnetegningen så dagens lys i 2018, hvor den blev lanceret i fartkampagnen "Pas på min far". Kampagnen - og stregmanden - viste sig at have en positiv effekt, og derfor er vi fortsat med børnetegningen, nu på blå baggrund.

Vi er i en branche, hvor det er vigtigt at forebygge ulykker og nedslidning, så vi kan tilbyde vores medarbejdere et langt og godt asfaltliv. Vi skal derfor altid være opmærksomme på os selv og vores sikkerhed - men vi skal også huske på, at vi er vigtige for hinanden, uanset om vi arbejder på vejen eller på kontoret.

 

Kampagnematerialet 2022 består af følgende: 


Formålet med kampagnen er dialog mellem entrepriseleder og henholdsvis asfalthold og fræseførere for at styrke samspillet mellem planlægning og udførsel af arbejdet.

Igen i år har vi en konkurrence for asfalthold. Send jeres bidrag senest 17. juni 2022 og vind en pølsevogn til afdelingen/regionen.

 

Klik på Quiz postkortene for at se dem i fuld størrelse!

Husk også fortsat at bruge kampagnematerialet fra 2020, hvor vi havde fokus på manuelt arbejde, tunge løft, hop fra maskine og arbejdsstilling ved stillesiddende arbejde. Dette materiale findes her: "Arbejdsmiljøkampagne 2020".

Brug gerne mail-signatur fra 2020 i kampagneperioden:


Følg Asfaltindustrien på Facebook:


 


 

Asfaltindustrien & 3F's Arbejdsmiljøkampagner:


Arbejdsmiljøkampagne 2021
Tema: PAS PÅ DIG SELV


Arbejdsmiljøkampagne 2020
Tema: PAS PÅ DIG SELV


Arbejdsmiljøkampagne 2018/2019
Tema: PAS PÅ MIN FAR


Arbejdsmiljøkampagne 2017
Tema: SIKRE RAMMER#II


Arbejdsmiljøkampagne 2016
Tema: SIKRE RAMMER

 



Kontaktpersoner:

Asfaltindustrien:
Trine Leth Kølby, tlk@asfaltindustrien.dk
Charlotte Katballe, ck@asfaltindustrien.dk

3F:
Anton Helland Christiansen anton.christiansen@3f.dk
 
Virksomhedskontaktpersoner:

Medlemmer